Hva kan vi lære av Netflix-kulturen?

Netflix er på alles lepper og har blitt en av verdens mest kjente merkevarer. Det er nok ikke like kjent at Netflix har en helt særegen firmakultur. Bente Sollid Storehaug har dykket inn i hva som skiller Netflix ut fra de aller fleste andre selskaper – og gir oss et innblikk i hva vi kan lære av strømmegigantens måte å gjøre sakene på.
Storehaug forklarer at Netflix er et av verdens mest oppfinnsomme, innovative og suksessrike selskaper de siste årene. De startet veldig tradisjonelt med utleie av DVD. Du fikk en DVD i posten, og når du sendte den tilbake, fikk du en ny. Men så endret ting seg – raskt.
Netflix er spesielt kjent for sin feedback-loop, og har utfordret tradisjonell HR-tenkning og -policyer.
Allerede abonnement? Logg inn.
En måned print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler
Kr 199,-
Ett år print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler