Kundeservice og utvikling
					
					Kundeservice og utvikling
					
					
			Det har aldri vært viktigere å sette kunden i sentrum og gjennomføre grundige kundeanalyser for å forstå hva som er viktig for kundene
I en digital prosess er det mye å tenke på, og det kan være fort gjort å ikke ta nok hensy...
				
					
					Kundeservice og utvikling
					
					
			Mange bedrifter feiler når de skal lage nye produkter og tjenester
Med Lean Innovasjon kan du lykkes med digital produktutvikling – med kunden i sentrum. Men...
				
					
					Kundeservice og utvikling
					
					
			Skap god kundelojalitet og fornøyde kunder
God kundeservice er like viktig uansett om den kommer fra store eller små selskaper. Noe a...
				
					
					Kundeservice og utvikling
					
					
			Slik får bedriftene mer tilfredse kunder
Høy kundetilfredshet har stor økonomisk betydning for bedriftene. Forskning gjennom 20 år ...
				
					
					Kundeservice og utvikling
					
					
			Slik blir du kundenes favoritt
Mestre ABC i tjenestemarkedsføring™. Vis at du forstår kundene, kan sakene dine og leverer...
				
					
					Kundeservice og utvikling
					
					
			Dulting kan gi økt avkastning
Forskning viser at dulting eller nudging ikke bare egner seg til å endre forbrukervaner, m...
				
					
					Kundeservice og utvikling
					
					
			Fra middelmådig til enestående kundeservice
Alle bedrifter forholder seg til kunder. Men det er stor forskjell på hvordan de tar vare ...
				
					
					Kundeservice og utvikling
					
					
			Legendarisk kundeservice et lederansvar!
Å levere eksemplarisk kundeservice har alltid vært sett på som en måte for virksomheter å ...
				
					
					Kundeservice og utvikling
					
					
			Kundeservice krever helt nye tanker
Dårlig kundeservice kan rett og slett være ensbetydende med at kundene dine forsvinner og ...
				
					
					Kundeservice og utvikling
					
					
			På tide å få sjefen for kundeservice inn i ledergruppen?
Hvilke assosiasjoner gjør du deg når du hører setningen “men da må du ringe kundeservice”?...
				
			Ledelse
			
	Slutt å undervurdere arbeidsglede! Det er lederens viktigste oppgave
"Glede" kan være et vanskelig begrep å definere. Hva betyr det å oppleve glede på jobben, og kan det...
			
		
			Lederblogg
			
	Generasjon Z: Mellom tilhørighet og utenforskap – en nyansert forståelse
Er Generasjon Z skjør eller tilpasningsdyktig? Svaret er kanskje ikke så enkelt. Denne generasjonen,...
			
		
			Ledelse
			
	Trives du som leder? Forskningen avslører en overraskende sammenheng
Føler du deg tilfreds som leder – eller mest sliten? En ny forskningsgjennomgang viser at trivsel er...
			
		
			Ledelse
			
	Henger hjernen din igjen i steinalderen? Det er den ikke alene om!
Hjernen hos oss mennesker er akkurat den samme i dag som den var for 40 000 år siden. Men utviklinge...
			
		
			Kommunikasjon
			
	Bruke kritikk til din fordel
Angrip aldri personen. Kritiser handlingen.Å høre ordene «Vi må snakke sammen», fra en sjef, partner...
			
		
			Lederblogg
			
	Lederens frihet: valg og handlinger for bærekraftig velferd
Det er sentralt å forstå sammenhengene mellom egen ledervelferd, lederfrihet, positivt arbeidsmiljø ...
			
		
			Kommunikasjon
			
	Bli trygg på å håndtere konfrontasjoner – en lederguide
Å håndtere motgang og konfrontasjoner er en uunngåelig del av lederrollen. For mange kan det være de...
			
		
			Jobb, karriere & Ledelse
			
	De ansattes prioriteringer har endret seg
Å føle lidenskap for jobben er fortsatt viktig, men hva som skaper denne lidenskapen har utviklet se...
			
		
			Ledelse
			
	Skap tid til nytenkning i en travel hverdag
En arbeidsplass vil aldri være fri for travelhet. Men med en aktiv og fleksibel tilnærming kan du sk...
			
		
			Ledelse
			
	innovér eller dø!
Det høres kanskje brutalt ut, men hvis du ikke klarer å innovere eller utvikle virksomheten du er i,...
			
		
			Jobb, karriere & Ledelse
			
	Forskning: Relasjonsbyggende leder driver innovasjon
Vil du få dine ansatte til å komme med kreative ideer? Som leder må du først sørge for at arbeidsmil...
			
		
			Lederblogg
			
	Overlever bedriften din KI-revolusjonen?
Mens verden omfavner KI, sitter mange norske ledere med Copilot-lisenser uten å vite hvordan de skal...
			
		
			Lederblogg
			
	Samspill og autentisk ledelse
Forstå rollene vi spiller i sosiale interaksjoner: Hvordan ledere kan navigere samspill for bedre sa...
			
		
			Lederblogg
			
	Deleger mål, ikke oppgaver - kunsten å slippe kontrollen
Delegerer du på feil måte? Dette er en av årsakene til at ledere ikke får det beste ut av sine medar...
			
		 BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Bli en fremragende leder, Ledelse
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Bli en fremragende leder, +PLUSS  Artikler
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Bli en fremragende leder, Ledelse
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Bli en fremragende leder, +PLUSS  Artikler
		
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Bli en fremragende leder, Ledelse
			
	Hvordan bygge suksess gjennom ekte engasjement
I et krevende arbeidsliv der omstilling og resultater stadig står i sentrum, ser mange ledere etter ...
			
		
			Lederblogg
			
	Hvorfor ansettes det ellers presumptivt dyktige fagfolk i lederstillinger?
Vi har lest i media at Konkurransedirektør Tina Søreide trekker seg fra stillingen før hennes åremål...
			
		
			Lederblogg
			
	Hvordan Generasjon Z tvinger oss til å lede smartere
Vi har formet og oppdratt Generasjon Z, likevel klager vi over hvordan de møter opp i arbeidslivet. ...
			
		
			Digital Ledelse
			
	Forebygg digitalt stress og få gladere medarbeidere
Digitalt stress må tas like alvorlig som all annen stress, da det kan gå hardt utover trivselen hos ...
			
		
			Lederblogg
			
	Motivasjonsledelse: Nøkkelen til å frigjøre medarbeidernes potensial
Ledelse handler om å få andre til å prestere. For ledere er derfor evne og vilje til å motivere, avg...
			
		 BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Bli en fremragende leder, Ledelse
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Bli en fremragende leder, +PLUSS  Artikler
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Bli en fremragende leder, Ledelse
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Bli en fremragende leder, +PLUSS  Artikler
		
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Bli en fremragende leder, Ledelse
			
	Å finne balansen: Når er det riktig å be om hjelp som leder – og når bør du håndtere det alene?
Som leder er det viktig å vite når du skal be om hjelp og når du bør håndtere situasjoner på egen hå...
			
		 BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Bli en fremragende leder, Ledelse
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Bli en fremragende leder, +PLUSS  Artikler
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Bli en fremragende leder, Ledelse
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Bli en fremragende leder, +PLUSS  Artikler
		
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Bli en fremragende leder, Ledelse
			
	Bli en tilstedeværende og fokusert leder – til det beste for deg selv og medarbeiderne
Følger du egentlig med på det medarbeiderne dine sier? Er du virkelig til stede? En ydmyk leder er f...
			
		
			Jobb, karriere & Ledelse
			
	Samspillets kraft – 10 universelle betingelser bak musikkens magi
Kan elementer i musikalsk samspill være utgangspunkt for godt samarbeid på arbeidsplassen eller i en...
			
		
			Ledelse
			
	Flytt medarbeidersamtalene ut i det fri – styrk nærvær og tillit
Walk and talk i naturen skaper forutsetninger for tillit og sterke relasjoner mellom deg og medarbei...
			
		 BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Bli en fremragende leder
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Bli en fremragende leder
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Bli en fremragende leder
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Bli en fremragende leder
		
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Bli en fremragende leder
			
	Tjenende ledelse – en fremragende ledelsesfilosofi
I en tid hvor bedriftskultur står høyt på agendaen, vinner tjenende ledelse terreng som en effektiv ...
			
		
			Kommunikasjon
			
	Krevende medarbeidere kan ta mye tid
Mange ledere opplever det som ubehagelig å formidle kritikk eller snakke godt med krevende medarbeid...
			
		
			Ledelse
			
	6 spørsmål som gir svar på hvordan dine ansatte egentlig har det
Hvordan kan du som leder få tillit fra dine ansatte og få dem til å åpne seg? Det er noen spesifikke...
			
		
			Ledelse
			
	En leder som formidler gode holdninger vil også bli god til å skape vekst
Formidler du gode holdninger får du medarbeidere som jobber sammen mot økt vekst.«Ledelse er å utvik...
			
		 BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Bli en fremragende leder, Ledelse
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Bli en fremragende leder, +PLUSS  Artikler
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Bli en fremragende leder, Ledelse
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Bli en fremragende leder, +PLUSS  Artikler
		
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Bli en fremragende leder, Ledelse
			
	Når trygghet blir til arroganse – slik mister ledere bakkekontakten
Selvtillit er en styrke i ledelse, men uten ydmykhet kan den forvandle seg til arroganse. Paul Otto ...
			
		
			Jobb, karriere & Ledelse
			
	6 utfordringer når du skifter jobb etter mange år
Å slutte på en arbeidsplass er som regel en bittersøt opplevelse – spesielt hvis du har vært der i m...
			
		
			Lederblogg
			
	Idealisert lederutøvelse handler også om rammebetingelser
I Ledernytt 9/1-24 kunne vi bl.a. lese: Hvordan kan du som leder bidra til å bygge kultur, tillit og...
			
		
			Jobb, karriere & Ledelse
			
	Friluftsliv bare i fritiden er bortkastede ressurser
Når vi går i naturen blir vi mer kreative, tenker friere og ser muligheter fremfor begrensninger. Vi...
			
		 BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Bli en fremragende leder, Ledelse
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Bli en fremragende leder, +PLUSS  Artikler
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Bli en fremragende leder, Ledelse
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Bli en fremragende leder, +PLUSS  Artikler
		
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Bli en fremragende leder, Ledelse
			
	Nysgjerrighet som lederverktøy
I en tid hvor raske omstillinger og kontinuerlig utvikling er normen, er nysgjerrighet en avgjørende...
			
		
			Kommunikasjon
			
	Hva får medarbeiderne til å være ærlige?
Det kan være vanskelig å få medarbeiderne til å si sin ærlige mening, og selv om du oppfordrer til æ...
			
		 BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Bli en fremragende leder, Ledelse
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Bli en fremragende leder, +PLUSS  Artikler
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Bli en fremragende leder, Ledelse
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Bli en fremragende leder, +PLUSS  Artikler
		
			BLI EN FREMRAGENDE LEDER, Del 7, Bli en fremragende leder, Ledelse
			
	En lyttende leder oppnår mer
Å lytte til andre skaper motivasjon og økt arbeidsinnsats. Hvor flink er du til å lytte? Kan du bli ...
			
		
			Jobb, karriere & Ledelse
			
	Umotiverte ansatte kan være skadelig for bedriften - så se opp for disse 7 faresignalene
Det er ingen hemmelighet at motiverte ansatte løfter en bedrift, og selskaper investerer mye tid, kr...
			
		
			Lederblogg
			
	Autentisk lederskap: Av med maska — våg å være ekte
Av med maska, ropte publikum under NRKs Maskorama i høst. La oppfordringen være mantraet også for di...
			
		
			Jobb, karriere & Ledelse
			
	Pass på de 7 feedbackfellene
Tilbakemelding er en essensiell del av utviklingen og den faglige sparringen blant medarbeiderne. Me...
			
		
			Ledelse
			
	Slik blir du bedre til å be om hjelp
Har du vanskelig for å be om hjelp på jobben, men er på randen av å kollapse under arbeidsbyrden? Nå...
			
		
			Ledelse
			
	Avdramatiser feil – lær av dem i stedet
Forskeren Jonas Dahl og professor Andreas Werr har undersøkt hvordan feil kan styrke innovasjonskraf...
			
		6 varseltegn på at du trenger mer søvn - basert på dine jobbvaner
Måten du oppfører deg på er vel så sterk som de fysiske symptomene når det kommer til å avsløre beho...
			
		








































![hilde 2[1]](https://img5.custompublish.com/getfile.php/5384567.1345.mswtimammq7kzq/640f540/0_5384567.jpg)



