Bommer du som leder på rutinene og bidrar til å skape konflikter?

For ledere kan verktøykassen for konflikthåndtering romme mange ulike tiltak – blant annet å legge til rette for at vi fungerer godt sammen. Et godt samarbeid mellom kolleger, og mellom ledere og ansatte, kan bidra til å forhindre konflikter på arbeidsplassen. Anders Raastrup Kristensen ved Københavns Universitet har forsket på hvilken rolle rutiner spiller for godt samarbeid – et område som kan være lett å overse for ledere som ønsker å forebygge konflikter. Årsaken er at de gjerne ikke forstår hva rutiner innebærer og hvilken rolle de spiller.
Når man leder folk som jobber med erfaringsbaserte rutiner, kan det være nyttig å tenke hvordan vi kan utfordre disse rutinene slik at vi utvikler oss sammen til det beste for kundene og firmaet – utvikler oss sammen for å nå de målene vi har satt.
Allerede abonnement? Logg inn.
En måned print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler
Kr 199,-
Ett år print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler