Lær å håndtere dine ansattes livskriser

Samlivsbrudd, dødsfall, sykdom, svangerskap og kolikkbabyer; på et eller annet tidspunkt vil antageligvis flere av dine ansatte gå gjennom både en og flere krevende perioder i løpet av årene som går. Hvordan bør du som leder på best mulig håndtere dine ansattes kriser, og på den måten bidra til et godt forhold mellom ansatt, leder og arbeidshverdag?
Det kan være vanskelig å vite hvordan man skal håndtere andres kriser. Hver enkelt person, og dermed hver enkelt ansatt, reagerer ofte svært ulikt på de mange sitronene livet måtte kaste i deres retning. En krise vil si at vi opplever en psykisk ubalanse eller psykisk stress som følge av en hendelse eller opplevelse. I løpet av livet vil alle mennesker oppleve dette, forteller Bodil Lindgaard. Hun er psykolog og spesialist i klinisk psykologi.
Allerede abonnement? Logg inn.
En måned print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler
Kr 199,-
Ett år print + digitalt
- LederNytt print magasiner
- LederNytt digital magasiner og arkiv
- LederNytt Pluss artikler