Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Kundeservice og utvikling

Kundeservice og utvikling

Mange bedrifter feiler når de skal lage nye produkter og tjenester

Med Lean Innovasjon kan du lykkes med digital produktutvikling – med kunden i sentrum. Men...
Kundeservice og utvikling

Skap god kundelojalitet og fornøyde kunder

God kundeservice er like viktig uansett om den kommer fra store eller små selskaper. Noe a...
Kundeservice og utvikling

Slik får bedriftene mer tilfredse kunder

Høy kundetilfredshet har stor økonomisk betydning for bedriftene. Forskning gjennom 20 år ...
Kundeservice og utvikling

Slik blir du kundenes favoritt

Mestre ABC i tjenestemarkedsføring™. Vis at du forstår kundene, kan sakene dine og leverer...
Kundeservice og utvikling

Dulting kan gi økt avkastning

Forskning viser at dulting eller nudging ikke bare egner seg til å endre forbrukervaner, m...
Kundeservice og utvikling

Fra middelmådig til enestående kundeservice

Alle bedrifter forholder seg til kunder. Men det er stor forskjell på hvordan de tar vare ...
Kundeservice og utvikling

Legendarisk kundeservice et lederansvar!

Å levere eksemplarisk kundeservice har alltid vært sett på som en måte for virksomheter å ...
Kundeservice og utvikling

Kundeservice krever helt nye tanker

Dårlig kundeservice kan rett og slett være ensbetydende med at kundene dine forsvinner og ...
Kundeservice og utvikling

På tide å få sjefen for kundeservice inn i ledergruppen?

Hvilke assosiasjoner gjør du deg når du hører setningen “men da må du ringe kundeservice”?...
Digital Ledelse

Norske styrer plikter å ta AI på alvor

I en æra der kunstig intelligens (AI) transformerer hvordan virksomheter opererer, innoverer og konk...
Jobb, karriere & Ledelse

Opplev mer engasjement på jobb med «body doubling»

Hvis du har problemer med å holde fokus på jobben, kan du ha nytte av en teknikk som kalles «body do...
Jobb, karriere & Ledelse

Forskere: Derfor skal du slutte med å sette lave mål

Hvordan reagerer vi på målsettinger? Og hvordan kan lave mål senke motivasjonen blant medarbeiderne?...
Ledelse

Selvledelse – en forutsetning for god ledelse

Som leder er du mest sannsynlig velkjent med hektiske dager og høyt arbeidspress. Det kan for mange ...
Ledelse

Vi har et grunnleggende behov for å bli sett, hørt og verdsatt

Høy motivasjon på en arbeidsplass er gull verdt og representerer en konkurransefordel. Mange gjør de...
Ledelse

Utbrenthet handler om arbeidsmiljø

I en artikkel til Harvard Business Review av arbeidsmiljøeksperten og forfatteren Jennifer Moss, vis...
Lederblogg

Gjennomføring via skippertak

Det er mange veier til Rom, akkurat som det er til gjennomføringskraft.
Jobb, karriere & Ledelse

Slik får du mindre press i hverdagen

Stress og jag behøver ikke å være din følgesvenn i hverdagen, selv om du lever et ambisiøst og utfor...
Ledelse

Upskill og reskill – slik bygger du livslang læring i fem trinn

Mange organisasjoner har blitt mer bevisst på hvor viktig det er å sørge for livslang læring i alle ...
Bokintervjuet

Bli bevisst de usynlige faktorene på arbeidsplassen

Før du skal lede andre, må du kunne lede deg selv. I boken Jobbpsykologi belyser forfatterne hvilke ...
Jobb, karriere & Ledelse

Måter å håndtere hersketeknikker på jobben

Herskere er et problem som kjennetegner mange norske arbeidsplasser. Slik trekker du oppmerksomhet t...
Lederblogg

Dilemmaet mellom kontroll og kreativitet i organisasjoner

I mange organisasjoner står ledere overfor et komplekst dilemma: Hvordan kan de sikre at medarbeider...
Ledelse

Vær en autentisk leder – skap større trygghet og tillit

Når det kommer til trygghet og tillit, er dette noe som i stor grad påvirker arbeidslivskvaliteten t...
Jobb, karriere & Ledelse

Ikke la det «hastende» ta over det «viktige»

Forskjellen mellom disse to er nøkkelen til riktig tidshåndtering, og er viktig for å styrke din bed...
Jobb, karriere & Ledelse

De 10 bud for din arbeidsplass

De "10 bud" du trenger for å skape en arbeidsplass med best mulig arbeidsmiljø.
Jobb, karriere & Ledelse

Ti tips for fornuft og etikette på jobb

Hvis du stadig kommer for sent til møter, ikke ser folk i øynene eller «glemmer» å svare på jobbsøkn...
Teamledelse, Del 6, Ledelse

Slik gjør du møtene i ledergruppen mer effektive

Ledergruppemøtene varer ofte i timesvis – men gir de faktisk verdi? Psykologspesialist Gitte Midelfa...
Ledelse

Når bør du «få skikk» på noen i teamet ditt?

Uansett hvor mye du håper at du ikke trenger å gjøre det, kommer det en tid i de fleste lederes karr...
Jobb, karriere & Ledelse

Tre virkemidler for gode forhandlinger som forebygger og løser konflikter

Mange ledere kvier seg for å gå inn i en konfliktfylt situasjon på arbeidsplassen, og er usikre på h...
Jobb, karriere & Ledelse

Jobb smart med effektive møter og god kommunikasjon

For å jobbe smartere kan det være lurt å ta en titt på møterutinene samt kommunikasjonen som foregår...
Kommunikasjon

Ta kontroll på kommunikasjonen og sørge for god stemning i heimen

Har du tenkt over at du kommuniserer dårligere med dem hjemme når du er stressa og sliten, og at det...
Ledelse

Stå i stormen når det gjelder – med god ledermentalitet

Når forventningspresset truer, vil måten du håndterer det på, si mye om hvem du er som person – og h...
Kommunikasjon

Konflikt på arbeidsplassen – hva gjør du?

Hvordan kan du forebygge og håndtere konflikt uten at det blir for vondt? Hvordan finne gode løsning...
Ledelse

Slik gir du rom for læring på jobb

Kontinuerlig læring er helt avgjørende i dagens hektiske arbeidsliv med raske endringer og store oms...
Ledelse

Få medarbeiderne med på automatiseringsprosessen

Automatiserte prosesser kan redusere og forenkle arbeidet til ansatte og forbedre både service og ve...
Lederblogg

Hvilke paralleller finnes mellom ledelsesteorier og utøvelse av foreldrerollen?

Mulighetene for å utøve og øve på ledelse begrenser seg ikke kun til arbeidsplassen. Parallellene ti...
Jobb, karriere & Ledelse

Stresskoden - hvor kommer alt dette stresset egentlig fra?

Ledere føler seg mer stresset enn noen gang før. Kan vi egentlig knekke stresskoden, eller er veien ...
Ledelse

Det handler om organisasjonen – ikke deg som leder

Det hjelper ikke å ha en god kaptein, hvis skuta ikke er rustet for vær og vind. Vi må endre perspek...
Ledelse

Lederrollen i et team

I et team er det nødvendig med tydelige ledere som tør å stille krav. Derfor må du helt fra starten ...
Kommunikasjon

Ta knekken på hersketeknikker – før de tar knekken på deg

Hersketeknikker er noe vi alle har opplevd å bli utsatt for – og som vi selv har utsatt andre for. T...
Ledelse

«Slik har vi alltid gjort det her hos oss, og det har fungert fint», fungerer ikke lenger!

I en verden som endrer seg raskt, er livslang læring en nødvendighet. Ledere må være åpne for å lære...
Bokintervjuet

Superhjernen – de beste strategiene for læring

Å ha en superhjerne handler ikke om hvilken hjerne man er født med, men hvordan man bruker den man h...
Ledelse

Har du ikke tid til læring, sier du? Da er det på tide å ta en titt på din egen holdning

Når vi skal heve kompetansen i organisasjonen, er det lett å tenke på eksterne kurs eller workshops ...
Ledelse

Minimer risiko på arbeidsplassen

På en arbeidsplass kan det oppstå mange ulike skader – til og med dødsfall. Her får du tips til hvor...
Konkurransen om riktig kompetansen er nemlig ikke et nytt fenomen. Helt siden 2016 har trenden vært klar: Gapet mellom kompetansen som etterspørres, og kompetansen som tilbys, blir større. Særlig gjelder det for spisskompetanse innenfor IT, ingeniørfag, HR, bærekraft og marked/salg.

Fem tips for å skaffe den rette kompetansen

Ved inngangen til 2024 rapporterte syv av ti norske bedrifter om utfordringer knyttet til å skaffe r...

LEDERNYTT - LOGG INN

Pluss+ artikler
Digitale magasiner
Videokurs
Bli abonnent

Nyttige, lærerike og inspirerende artikler om ledelse på nyhetsbrev fra LederNytt!

Vi sender ikke spam, og vi deler ikke e-postadressen din med andre.

Ledernytt er Norges ledende magasin og nettsted innen ledelse! Våre lesere har i sterk grad bekreftet at de opplever høy nytteverdi gjennom vårt innhold!