Kommunikasjon
Kommunikasjon
Historier som berører – slik bruker du storytelling til å nå ut med budskapet
Du har et budskap å formidle, men opplever kanskje at det du forteller, ikke har den ønske...
Kommunikasjon
Jobb smart med effektive møter og god kommunikasjon
For å jobbe smartere kan det være lurt å ta en titt på møterutinene samt kommunikasjonen s...
Kommunikasjon
Ta kontroll på kommunikasjonen og sørge for god stemning i heimen
Har du tenkt over at du kommuniserer dårligere med dem hjemme når du er stressa og sliten,...
Kommunikasjon
Stiller du de rette spørsmålene?
Ingenting er mer effektivt enn spørsmål som leder til gode refleksjoner og de beste løsnin...
Kommunikasjon
Du må kommunisere direkte og med følelser – treffe folks hjerter
God kommunikasjon kan bidra til at du får gjennomslag for nettopp ditt syn. Ved å kommunis...
Kommunikasjon
Konflikter som sakte dreper en bedrift
De fleste er nok enige i at verden ville ha vært et ganske kjedelig sted om alle hele tide...
Kommunikasjon
Kommunikasjon har aldri vært viktigere enn nå - det handler om å bli bevisst på feedback vi gir
Når var sist du ga en tilbakemelding til en medarbeider? De fleste har opplevd å ha behov ...
Kommunikasjon
Måten vi kommuniserer med hverandre på har endret seg radikalt bare de siste årene
Måten vi kommuniserer med hverandre på har endret seg radikalt bare de siste årene. Ansikt...
Kommunikasjon
Det krever ofte strategisk tenkning å tilpasse målene våre til handlingene våre
Mantra er et kraftig verktøy for å hjelpe ledere med å overvinne de sosiale og psykologisk...
Kommunikasjon
Hvordan tørre å si fra på jobb
Du har kanskje opplevd å sitte i et møte – kanskje du hører på en leder som ikke var fornø...
Kommunikasjon
Ledere og alle på arbeidsplassen bør ha noe grunnleggende kunnskap om kommunikasjon
Kommunikasjon skjer ofte uten at vi tenker oss om, fordi det faller naturlig. Men hvis vi ...
Kommunikasjon
Kommunisere og jobbe med teamet ditt – og med andre
Kommunikasjonsevner er avgjørende for å lykkes i nesten hvilken som helst rolle, men det e...
Kommunikasjon
Kommunikasjon som ikke holder mål, kan gjøre stor skade i bedriften
Har du noen gang vært borti at dårlig kommunikasjonsflyt skaper misforståelser og usikkerh...
Kommunikasjon
Som leder er det avgjørende å gi et godt førsteinntrykk
Det er viktig for deg som leder å være bevisst på hvilket førsteinntrykk du gir, da dette ...
Kommunikasjon
Perfekt kommunikasjon finnes ikke, men vi har omtrentlig kommunikasjon, som i mange tilfeller er godt nok
Hvordan vi kommuniserer endrer seg i et forrykende tempo, og det er nærmest uunngåelig at ...
Kommunikasjon
Hvis vi hele tiden kommuniserer på én enkelt måte, blir vi forutsigbare og folk slutter å lytte
Tenk på deg selv. Liker du å lytte til folk som snakker i én hastighet, i én tone, med et ...
Kommunikasjon
Er kommunikasjonen på arbeidsplassen konstruktiv og produktiv?
For at både leder og medarbeidere skal kunne ha et godt samarbeid på arbeidsplassen, er de...
Kommunikasjon
Står folk med ørene på stilk og årvåkne blikk når du forteller ting - eller ser de på klokken mens de skjuler en gjesp?
Her får du ekspertens beste tips til hvordan du skal få de rundt deg interessert i det du...
Kommunikasjon
Effektiviser forespørslene dine med fire enkle metoder
Tydelig kommuniserte forespørsler, den typen som fører til virkelige svar, kommer ikke nat...
Kommunikasjon
Får medarbeiderne dine et søkk i magen når det plinger inn en e-post fra deg?
Bruker de tid på å lure på hva du egentlig mente med det du skrev? Da bør du ta grep og sk...
Kommunikasjon
10 bud for å bli en drømmearbeidsgiver
Hva er egentlig en drømmearbeidsgiver? Hva skiller disse fra andre arbeidsgivere? Svante R...
Kommunikasjon
Fortell de gode historiene – trollbind medarbeiderne dine
Å fortelle en god historie er ikke nødvendigvis så komplisert. Men å fortelle den på en sl...
Kommunikasjon
Kunsten å skape et godt førsteinntrykk
Måten vi kommuniserer på er en vesentlig del av det å skape et godt førsteinntrykk, både f...
Kommunikasjon
Nøkkelen for å håndtere ubehagelige samtaler
De aller fleste mennesker kvier seg for å ta opp noe som er ubehagelig eller vanskelig. He...
Kommunikasjon
Effektiv kommunikasjon når energien ikke er på topp
Å kommunisere tydelig, fullstendig og overbevisende gir deg den innflytelsen og påvirkning...
Kommunikasjon
7 steg for å lykkes med PR
Strategisk arbeid med PR er en kostnadseffektiv og effektfull måte å jobbe med merkevareby...
Kommunikasjon
Vær tydelig og raus i din kommunikasjon
Kommunikasjon har aldri vært enkelt, og det er fort gjort at misforståelser oppstår. Både ...
Kommunikasjon
Mestre kunsten å tale foran andre
Bare tanken på å holde en tale foran flere mennesker kan få mange til å kjenne angsten bre...
Kommunikasjon
Har du angst for videomøter?
Videomøter har kommet for å bli, og de kan være spesielt nervepirrende for de innadvendte ...
Kommunikasjon
Hvordan gjenkjenne og håndtere de seks mest ødeleggende kommunikasjonsmønstrene
Hvor viktig er egentlig kommunikasjonens plass i lederskapet? Og hva skjer egentlig når vi...
Kommunikasjon
Slik får du medarbeidernes oppmerksomhet
Hvis du virkelig vil få medarbeiderne dine til å høre på deg og gjøre som du sier, hjelper...
Kommunikasjon
I have a dream – hvordan skrive en tale som sitter
På et eller annet tidspunkt må alle ledere holde taler. Hvordan går du fra å stotrende les...
Kommunikasjon
Seks nyttige nettverksstrategier
Det er ikke alltid like lett å finne gode forbindelser som kan hjelpe deg med å oppnå suks...
Kommunikasjon
Den norske Janteloven er som gift på arbeidsplassen
I Norge kjenner de fleste til Janteloven og uttrykket «du skal ikke tro at du er noe». Men...
Kommunikasjon
Ekte eller falske nyheter – slik blir du en mer kritisk nyhetskonsument
Er du kritisk til det du leser om i mediene, eller tar du alt for god fisk? Som leder er d...
Kommunikasjon
I tider med endring og omstilling kan det være nyttig for ledere å ha kunnskap om hvordan man kan inspirere sine medarbeidere til å være med på prosessen
TED Talks er en god kilde til både nyttig læring og inspirasjon. Men hva er TED? Hva kan l...
Kommunikasjon
Lær deg kunsten å lese kroppsspråk
Enten du vil det eller ei, så blir du hele tiden vurdert som leder, og jo høyere du kommer...
Kommunikasjon
Uenighetstoleranse og taushetens pris
Det heter seg at uenigheter er «alle konflikters mor». Eller mer presist: vår manglende ev...
Kommunikasjon
Syv kommunikasjonsfeil du gjør på jobben
Kommunikasjon krever arbeid, og det kan være utfordrende å forbedre den. Kanskje er du ikk...
Kommunikasjon
Slik lager du en god kultur for tilbakemeldinger på arbeidsplassen
Å bli sett og anerkjent er et grunnleggende behov for oss mennesker. Likevel gir vi ofte b...
Kommunikasjon
Viktigheten av den psykologiske kontrakten
En psykologisk kontrakt er et sett med uskrevne forventninger mellom arbeidstaker og arbei...
Kommunikasjon
Skap en felles forståelse – unngå misforståelser og konflikter
For å få til en velfungerende arbeidsplass uten misforståelser og konflikter, er det avgjø...
Kommunikasjon
Hvordan emosjonell intelligens kan forbedre arbeidslivet ditt
Emosjonell intelligens er en ettertraktet egenskap hos jobbkandidater, spesielt for å lede...
Kommunikasjon
De åtte arketypene for ledelse
Vellykkede organisasjoner er et produkt av distributivt, kollektivt og komplementært ...
Kommunikasjon
Digitale verktøy er vel og bra, men menneskene er viktigst
Petter Vold og PwC Norge er svært fornøyde med hvordan de har håndtert koronakrisen. Dette...
Kommunikasjon
Følelseskalde ledere og kollegaer
Mange ledere har lest om følelser og deres betydning for å kunne utøve godt lederskap. Pro...
Kommunikasjon
Fem setninger som bør brukes oftere i 2022
Som leder har vokabularet ditt sterk påvirkning på hvordan teamet ditt fungerer, så velg o...
Kommunikasjon
Hvordan kan du som leder jobbe med dine forsvarsmekanismer – og bli en bedre kommunikatør?
Vi mennesker sammenligner oss hele tiden med omgivelsene, og ofte finner vi urettferdighet...
Kommunikasjon
Hvorfor må du bli bedre til å skrive?
Som leder skriver du gjerne mye tekst, både i formelle og uformelle sammenhenger. Hva om d...
Kommunikasjon
Bli bevisst om språkets makt – bli kvitt dine underbevisste holdninger
Menn og kvinner er forskjellige, noe som også betyr at de snakker forskjellig språk. I til...
Kommunikasjon
Digital kommunikasjon ved hjemmekontor
Korona-pandemien har virkelig satt sitt spor og endret både hverdag og rutiner for mange i...
Kommunikasjon
Hvordan kan små tiltak ha store effekter og skape verdi?
Vi i LederNytt har i oppfølgingen av hans foredrag om Sommerfugleffekten, pratet med Morte...
Kommunikasjon
Tre smarte steg for å lykkes med LinkedIn
Ønsker du å lykkes på LinkedIn, men oppnår ikke de resultatene du hadde håpet på? Eller er...
Kommunikasjon
Hvis jeg sier dette – hvilken virkning vil det gi?
Som vi alle har hørt ørten ganger: Du kan ikke ikke kommunisere. Likevel er dette lett å g...
Kommunikasjon
Skap trygghet og tillit i krisetider
God kommunikasjon på en arbeidsplass vil alltid være viktig. Men når krisen rammer, er det...
Kommunikasjon
Både boss og buddy
Skal man lykkes med å være både boss og buddy, så må man kjenne begge rollene godt og vite...
Kommunikasjon
Det farlige førsteinntrykket
Mange tror at de første 5 minuttene en møtes er de viktigste. Jeg tror imidlertid at de er...
Kommunikasjon
Kommuniser deg til et bedre omdømme
Hvorfor er førsteinntrykk så viktig, og hvordan kan du kommunisere deg til et bedre omdømm...
Kommunikasjon
Ditt sosiale nettverk kan være avgjørende for din suksess
Networking er viktig for å skape større nettverk og flere muligheter. Her får du de beste ...
Kommunikasjon
Samlivsbrudd kan være brutalt for arbeidsplassen
I underkant av 10 000 nordmenn skiller seg årlig, og regner vi med samlivsbrudd blant ugif...
Kommunikasjon
Fra omolog til dialog
Mange ønsker at de var modige og tøffe nok til å gå i dialog med andre mennesker og konfro...
Kommunikasjon
Tyr du til e-post når du skal formidle en beskjed til dine medarbeidere?
Da kan du være ganske sikker på at det vil dukke opp en hel del misforståelser fra tid til...
Kommunikasjon
Personeffekten er ett av dine viktigste ledelsesverktøy
Jackie er nødt til å formidle et viktig budskap. Hun er avhengig av å få tilslutning fra g...
Kommunikasjon
Dårlig kommunikasjon er roten til mye vondt - hva skal til for at vi forstår hverandre bedre?
Mange misforståelser kunne vært unngått hvis vi var mer bevisst på hvordan vi kommuniserer...
Kommunikasjon
God tilbakemelding er en toveis dialog
Fokuser på dialog og samarbeid når du gir tilbakemeldinger. Det finnes gode muligheter for...
Kommunikasjon
Ansattes subjektive jobbvirkelighet – ledelsesimplikasjoner
Organisasjonsmedlemmer utvikler opp gjennom livet individuelle virkelighetsforståelser som...
Kommunikasjon
Krevende medarbeidere kan ta mye tid
Mange ledere opplever det som ubehagelig å formidle kritikk eller snakke godt med krevende...
Kommunikasjon
Kunsten å takle vanskelige personer
Når noen leser denne overskriften og vil lese mer er det ofte to årsaker til det. At det f...
Kommunikasjon
Den vanskelige åpenheten
Som du muligens har registrert, så opererer mange bedrifter med såkalte verdier. En av de ...
Kommunikasjon
Konsensuskulturen truer norsk næringsliv
Pandemien, Black Lives Matter-bevegelsen, fall i oljeprisen, det digitale møterommet, hjem...
Kommunikasjon
Hva strever ledere med i hverdagen? Situasjon: «Uavklarte forventninger»
Dette er den andre artikkelen fra pågående studie av norske lederes utfordringer i hverdag...
Kommunikasjon
4 måter å øke engasjementet når dine team ikke møtes ansikt til ansikt
Et av de vanligste spørsmålene og klagene jeg hører fra ledere i den digitale tidsalder er...
Kommunikasjon
La dine medarbeidere få være med – bli mer effektiv
Å være en effektiv leder handler ikke nødvendigvis om å få til ting på raskest mulig måte....
Kommunikasjon
Moderne retorikk – fra talerstolen til din hverdag
Kanskje tenker du Plato og Aristoteles og antikkens Hellas når du hører ordet «retorikk» M...
Kommunikasjon
Destruktiv ledelse – dessverre like aktuelt i koronatider som ellers
Du har sikkert møtt en eller flere selv. Den destruktive lederen. Han eller hun som først ...
Kommunikasjon
Rock frem medarbeiderne med bevisst kommunikasjon
Hvordan kan du som leder løfte frem, eller «rocke» frem, medarbeiderne dine gjennom beviss...
Kommunikasjon
«Ikke kom til meg med problemer»
Foran sjefens store pult hadde jeg akkurat fremlagt en problemstilling og spurt hva vi sku...
Kommunikasjon
Kommunikasjon: Hvordan fremstå som tydelig?
Lagspiller – Ekspert – Talent – Inkluderende – Raus – Fremoverlent – Entusiastisk. Nysgjer...
Kommunikasjon
Makten i de riktige spørsmålene
Enten du skal drive intervjuer, medarbeidersamtaler eller i en annen sammenheng ha behov f...
Kommunikasjon
Ikke be meg om å konkretisere!
Det er altså ikke konkretiseringen i seg selv jeg har noe imot. Tvert imot er konkretiseri...
Kommunikasjon
Selskaper med engasjerte ansatte utkonkurrerer selskaper med misfornøyde ansatte
6 tegn på at en av dine ansatte er misfornøyd. Hold utkikk etter disse vanlige, men ikke a...
Kommunikasjon
Atferdsendring
En leder sa til meg: ”Jeg må begynne å jobbe med å bli en bedre lytter”. Jeg sa til ham ” ...
Kommunikasjon
Oppnå gode resultater med etikk i margen
– Vi må praktisere etikk og ta det opp på ledermøter, selskaper som har etikk i margen har...
Kommunikasjon
Er du en trygg leder?
Hvordan bidrar du til at teamet ditt oppnår slående resultater? Er du så trygg i lederroll...
Kommunikasjon
En sulten og fremoverlent stillasarbeider eller taktekker?
Hva får en bedrift til å søke etter en «fremoverlent» stillasarbeider eller taktekker? I e...
Kommunikasjon
Hva mener jobbsøkerne?
Måten du behandler jobbsøkerne på kan være avgjørende for hvem du får ansatt og hvordan de...
Kommunikasjon
Er arbeidsplassen din kjip eller glad?
Enkelte arbeidsplasser klarer ikke å tiltrekke seg de beste medarbeiderne, og opplever høy...
Kommunikasjon
Kjære ledere – slutt med standardisert MAS!
Prat heller med medarbeiderne dine
Kjært barn har mange navn, og dette gjelder også m...
Kommunikasjon
Walk the talk!
Husker du forrige gang jobben arrangerte motivasjonsdag? Da foredragsholderen fikk gjengen...
Kommunikasjon
Workshopledelse: En liten oppgave med store krav til ledelse
En workshop er en fullskala lederutfordring, og et vellykket resultat avhenger klart av le...
Kommunikasjon
Tre geniale tips for å få slutt på uenighet – både på jobb og privat
Det er ingen hemmelighet at diskusjoner kan bli opphetede – både på arbeidsplassen, med ve...
Kommunikasjon
Det tar kun 7 minutter å forsterke tilhørighet
Vi skulle gjennomføre en oppgave, på ledersamling, for noen måneder tilbake. To ledere, ti...
Kommunikasjon
Bli mindre ydmyk
Mange mennesker ønsker at de fleste andre rundt dem burde bli mer ydmyke. Jeg er fullstend...
Kommunikasjon
Presentasjonsteknikk: fire faktorer for god forberedelse
Noen mennesker er svært dyktige på det de driver med. «Hun er som født til det», er en fra...
Kommunikasjon
4 tips til å trene opp empati og emosjonell intelligens
Det er mye fokus på mellommenneskelige relasjoner, empati og emosjonell intelligens som nø...
Kommunikasjon
Kunsten å håndtere kritikk
Et stadig tilbakevendende tema i ulike oppslag er at vi er for dårlige til å gi hverandre ...
Kommunikasjon
Googlestudie: 10 ting alle gode ledere gjør
I ti år har Google forsket fram hvilke egenskaper som er mest framgangsrike hos en leder. ...
Kommunikasjon
Forskning: Kjøp boller til møtet – få dobbelt så mange ideer
Kan du forbedre kvaliteten på møtene dine? Få dem til å bli mer effektive? Melke ut flere ...
Kommunikasjon
God kommunikasjon gjør endringene lettere
God og tydelig kommunikasjon er det viktigste når man skal lede bedriften gjennom store en...
Kommunikasjon
Hvorfor det å lese bøker burde være din prioritet, ifølge vitenskapen
26 prosent av amerikanske voksne har ikke lest en eneste bok i løpet av det siste året. De...
Kommunikasjon
Fem personlighetstyper du bør unngå å bruke tid med
Det heter seg at vi blir et gjennomsnitt av de fem personene vi bruker mest tid med. Da bø...
Kommunikasjon
Slik lykkes du med small talk
Har du opplevd at samtalen på kick-off går trådt, at det blir pauser i samtalen og at det ...
Kommunikasjon
Presentasjonsteknikk: Når ordene får flyte fritt
«Jeg er redd for å glemme hva jeg skal si», sa hun. « – en dyktig og godt voksen leder. «J...
Kommunikasjon
6 måter for å motivere
Hvordan motiverer du dine team-medlemmer til å ta initiativ og til å bli mer ansvarlige fo...
Kommunikasjon
Bedre kontroll med tillitsbasert ledelse
Detaljert mål og resultatstyring kan erstattes med tillitsbasert ledelse uten at man miste...
Kommunikasjon
Hvorfor klager vi egentlig?
Er du lei av klagingen fra de ansatte, og vet ikke helt hva du skal gjøre for å endre det?...
Kommunikasjon
Hvordan få det beste ut av alle
Effektiv ledelse handler om å få det beste ut av alle, på tvers av prestasjoner og potensi...
Kommunikasjon
5 hemmeligheter for bedre ledelse av Generasjon Y
hvordan skal man som sjef og leder opptre for at utfallet skal bli best mulig for begge pa...
Kommunikasjon
Hvordan kan du vite at du jobber for en dårlig leder?
De gjør alle disse seks tingene daglig. Her er de fire verste og mest vanlige ledelsesprob...
Kommunikasjon
Hvordan skape et vellykket og innovativt team?
Dette er et fundamentalt spørsmål som innovasjonsekspertene har prøvd å besvare i mange år...
Kommunikasjon
Slik beholder du dine beste medarbeidere
For å beholde de beste, bør du stille dem 5 enkle spørsmål.
Kommunikasjon
Førsteinntrykket ditt - innertier eller magaplask?
Du har sikkert hørt ordtaket om at du bare har én sjanse til å gjøre et godt førsteinntryk...
Kommunikasjon
Hvordan skal du lede ulike personligheter?
Det er sjeldent at du som leder kan håndplukke alle dine medarbeidere. Og noen ganger vil ...
Kommunikasjon
6 kommunikasjonsevner som gjør deg til en bedre leder
Å ta aktivt lederansvar handler om å forplikte seg til å praktisere best mulig kommunikasj...
Kommunikasjon
Emosjonsfokusert ledelse
Den menneskelige evnen til å forstå, lese og påvirke andre mennesker er vårt konkurransefo...
Kommunikasjon
Slik takler du ufine kommentarer på arbeidsplassen
Det mange som opplever å få ubehagelige kommentarer på jobb, og tar du ikke tak i probleme...
Kommunikasjon
En av tre føler seg sliten når arbeidsdagen er over
Det er ingen tvil om at stress er et voksende arbeidsmiljøproblem.
Kommunikasjon
Derfor oppnår fornøyde ansatte de beste resultatene
Kommunikasjon er tosidig, og viser du de ansatte at du verdsetter jobben de gjør - ja, så ...
Kommunikasjon
Krisekommunikasjon og toppledere
Arbeid med kriser har pågått i århundrer. Det nye er den virtuelle verden med sosiale medi...
Kommunikasjon
Slik fremstår du med autoritet
Ønsker du å fremstå med autoritet, er det nødvendig å vurdere både kroppsspråk og toneleie...
Kommunikasjon
En leders 10 bud for konflikthåndtering
Konflikter på jobben
Alle arbeidsplasser opplever ulike grader av konflikter og uenigheter. Dette er ikke nødve...
Kommunikasjon
Feiger du ut når konflikten er et faktum?
Konflikt på jobben
En undersøkelse gjort blant norske ledere for å kartlegge konflikter på arbeidsplassen, vi...
Kommunikasjon
Intervjuteknikker - et nyttig verktøy for ledere
Journalistene har i lang tid aktivt benyttet intervjuteknikk til å få de riktige svarene u...
Kommunikasjon
Slik blir du en mestringsleder
Mestringsledelse kan læres ved refleksjon, praksis og noen enkle hverdagsøvelser.
Kommunikasjon
Slik gir du det perfekte førsteinntrykk
Har du tenkt over hvilket førsteinntrykk du gir til dem du møter? Hvilket inntrykk andre m...
Kommunikasjon
Tilbakemeldingene som får ansatte til å jobbe bedre
Flere selskaper som har varslet at de har fjernet sine årlige eller halvårlige prestasjon...
Kommunikasjon
Henger toppledelse med?
En av årsakene til at en del bedrifter henger etter mens markedet endrer seg i rekordfart,...
Kommunikasjon
Vi trenger alle typer mennesker på en arbeidsplass; også bedreviteren, tidstyven og primadonnaen
Per Henrik Stenstrøm har tretti års erfaring fra TV, radio og print. Han har arbeidet som ...
Kommunikasjon
Lær hvordan kroppsspråket ditt kan avsløre deg!
Hvordan observasjon kan gi deg nyttig informasjon og hvordan intuisjon kan gi deg kjappe o...
Kommunikasjon
Tips for effektiv kommunikasjon
Kommunikasjon på jobben
Slik gir du deg selv bedre til å snakke med dine ansatte, kunder og kolleger.
Kommunikasjon
Hvordan kommunisere mer presist?
kommunikasjon
Å kommunisere godt er et viktig krav til ledere. De fleste ledere vil, men mange får det i...
Kommunikasjon
Suksess med vanskelige samtaler
Når du stiller i et møte med de beste intensjoner, er ekte og til stede, føler andre helt ...
Kommunikasjon
Slik lykkes du med samtalene
Medarbeidersamtale, Jobbintervju, jobbsamtalen
En medarbeidersamtale, et jobbintervju eller en annen jobbrelatert samtale er som en hindr...
Kommunikasjon
Fire kommunikasjonsstiler for bedre lederskap
Kommunikasjon
Ledelse handler blant annet om å påvirke andre. Påvirkningen kan skje ved bruk av lederens...
Kommunikasjon
Slik påvirker du og skaper innflytelse
For en leder er det viktig å kunne styre organisasjonen eller bedriften så effektivt og ra...
Kommunikasjon
Hvordan gi tilbakemeldinger?
Konstruktive tilbakemeldinger
Det er ikke nok å gi konstruktive tilbakemeldinger. Skal de ha effekt, må timingen oppleve...
Kommunikasjon
Hvordan holde en inspirerende presentasjon?
Slik holder du en presentasjon
«Jeg trenger hjelp til å holde en inspirerende presentasjon for alle ansatte. Faktisk tren...
Kommunikasjon
Slik takler du vanskelige personer
Vi har alle møtt på dem en gang. Han som tar møterommet med storm, men som ikke ser sine e...
Kommunikasjon
Få de ansatte til å lytte
Hvordan bruke kroppsspråket
Vet du hvordan du virker på andre som leder? Hva du utstråler eller kommuniserer uten ord?...
Kommunikasjon
7 tips for vanskelig til god samtale
Sykeoppfølgningssamtalen
De fleste ledere med personalansvar kjenner til at bedriften har hovedansvaret for å tilre...
Kommunikasjon
Tydelig kommunikasjon - en forutsetning for god ledelse!
kommunikasjon
Gjennom å være tydelig og tilstede oppnår du bedre tillit, troverdighet og autoritet. Og ...
Kommunikasjon
Still åpne spørsmål og oppnå god dialog!
Som ledere er vi avhengig av å ha god dialog med medarbeidere og andre for å kunne skape g...
Kommunikasjon
Kunsten å lede primadonnaer
Primadonnaledelse handler om å anerkjenne og respektere sterke fagpersoner samtidig som du...
Kommunikasjon
Å tale i festlig lag
tale og presentasjon
Har du ønsket å takke for maten i et større selskap, men lot det være fordi du ikke visste...
Kommunikasjon
Den gode samtalen
Den gode samtalen er en unik kommunikasjonsform som ikke kan oppveies av ren informasjonsu...
Kommunikasjon
Presentasjonsteknikk og spenningsregulering
presentasjon
Hva tror du topper listen over hva vi nordmenn frykter mest? Nei, det er faktisk ikke sykd...
Kommunikasjon
Medarbeidersamtaler som er effektive
Medarbeidersamtaler - hvordan gjennomføre
Det er et enormt potensial for å gjøre medarbeidersamtalene til de nyttige styringsverktøy...
Kommunikasjon
Kraften i god kommunikasjon
Coaching
På samme måte som å skape gode mål og aktive visjoner for å få kraft, glede og fokus, er k...