Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Kommunikasjon

Kommunikasjon

Historier som berører – slik bruker du storytelling til å nå ut med budskapet

Du har et budskap å formidle, men opplever kanskje at det du forteller, ikke har den ønske...
Kommunikasjon

Jobb smart med effektive møter og god kommunikasjon

For å jobbe smartere kan det være lurt å ta en titt på møterutinene samt kommunikasjonen s...
Kommunikasjon

Ta kontroll på kommunikasjonen og sørge for god stemning i heimen

Har du tenkt over at du kommuniserer dårligere med dem hjemme når du er stressa og sliten,...
Kommunikasjon

Stiller du de rette spørsmålene?

Ingenting er mer effektivt enn spørsmål som leder til gode refleksjoner og de beste løsnin...
Kommunikasjon

Du må kommunisere direkte og med følelser – treffe folks hjerter

God kommunikasjon kan bidra til at du får gjennomslag for nettopp ditt syn. Ved å kommunis...
Kommunikasjon

Konflikter som sakte dreper en bedrift

De fleste er nok enige i at verden ville ha vært et ganske kjedelig sted om alle hele tide...
Kommunikasjon

Kommunikasjon har aldri vært viktigere enn nå - det handler om å bli bevisst på feedback vi gir

Når var sist du ga en tilbakemelding til en medarbeider? De fleste har opplevd å ha behov ...
Kommunikasjon

Måten vi kommuniserer med hverandre på har endret seg radikalt bare de siste årene

Måten vi kommuniserer med hverandre på har endret seg radikalt bare de siste årene. Ansikt...
Kommunikasjon

Det krever ofte strategisk tenkning å tilpasse målene våre til handlingene våre

Mantra er et kraftig verktøy for å hjelpe ledere med å overvinne de sosiale og psykologisk...
Kommunikasjon

Hvordan tørre å si fra på jobb

Du har kanskje opplevd å sitte i et møte – kanskje du hører på en leder som ikke var fornø...
Kommunikasjon

Ledere og alle på arbeidsplassen bør ha noe grunnleggende kunnskap om kommunikasjon

Kommunikasjon skjer ofte uten at vi tenker oss om, fordi det faller naturlig. Men hvis vi ...
Kommunikasjon

Kommunisere og jobbe med teamet ditt – og med andre

Kommunikasjonsevner er avgjørende for å lykkes i nesten hvilken som helst rolle, men det e...
Kommunikasjon

Kommunikasjon som ikke holder mål, kan gjøre stor skade i bedriften

Har du noen gang vært borti at dårlig kommunikasjonsflyt skaper misforståelser og usikkerh...
Kommunikasjon

Som leder er det avgjørende å gi et godt førsteinntrykk

Det er viktig for deg som leder å være bevisst på hvilket førsteinntrykk du gir, da dette ...
Kommunikasjon

Perfekt kommunikasjon finnes ikke, men vi har omtrentlig kommunikasjon, som i mange tilfeller er godt nok

Hvordan vi kommuniserer endrer seg i et forrykende tempo, og det er nærmest uunngåelig at ...
Kommunikasjon

Hvis vi hele tiden kommuniserer på én enkelt måte, blir vi forutsigbare og folk slutter å lytte

Tenk på deg selv. Liker du å lytte til folk som snakker i én hastighet, i én tone, med et ...
Kommunikasjon

Er kommunikasjonen på arbeidsplassen konstruktiv og produktiv?

For at både leder og medarbeidere skal kunne ha et godt samarbeid på arbeidsplassen, er de...
Kommunikasjon

Effektiviser forespørslene dine med fire enkle metoder

Tydelig kommuniserte forespørsler, den typen som fører til virkelige svar, kommer ikke nat...
Kommunikasjon

Fortell de gode historiene – trollbind medarbeiderne dine

Å fortelle en god historie er ikke nødvendigvis så komplisert. Men å fortelle den på en sl...
Kommunikasjon

Kunsten å skape et godt førsteinntrykk

Måten vi kommuniserer på er en vesentlig del av det å skape et godt førsteinntrykk, både f...
Kommunikasjon

Nøkkelen for å håndtere ubehagelige samtaler

De aller fleste mennesker kvier seg for å ta opp noe som er ubehagelig eller vanskelig. He...
Kommunikasjon

Effektiv kommunikasjon når energien ikke er på topp

Å kommunisere tydelig, fullstendig og overbevisende gir deg den innflytelsen og påvirkning...
Kommunikasjon

7 steg for å lykkes med PR

Strategisk arbeid med PR er en kostnadseffektiv og effektfull måte å jobbe med merkevareby...
Kommunikasjon

Vær tydelig og raus i din kommunikasjon

Kommunikasjon har aldri vært enkelt, og det er fort gjort at misforståelser oppstår. Både ...
Kommunikasjon

Mestre kunsten å tale foran andre

Bare tanken på å holde en tale foran flere mennesker kan få mange til å kjenne angsten bre...
Kommunikasjon

Har du angst for videomøter?

Videomøter har kommet for å bli, og de kan være spesielt nervepirrende for de innadvendte ...
Kommunikasjon

Lederens nyttårsforsett bør handle om kommunikasjon

Når farvannet er urolig, er behovet for informasjon størst. Jobben lederen må gjøre for å ...
Kommunikasjon

Hvordan gjenkjenne og håndtere de seks mest ødeleggende kommunikasjonsmønstrene

Hvor viktig er egentlig kommunikasjonens plass i lederskapet? Og hva skjer egentlig når vi...
Kommunikasjon

Slik får du medarbeidernes oppmerksomhet

Hvis du virkelig vil få medarbeiderne dine til å høre på deg og gjøre som du sier, hjelper...
Kommunikasjon

I have a dream – hvordan skrive en tale som sitter

På et eller annet tidspunkt må alle ledere holde taler. Hvordan går du fra å stotrende les...
Kommunikasjon

Seks nyttige nettverksstrategier

Det er ikke alltid like lett å finne gode forbindelser som kan hjelpe deg med å oppnå suks...
Kommunikasjon

Den norske Janteloven er som gift på arbeidsplassen

I Norge kjenner de fleste til Janteloven og uttrykket «du skal ikke tro at du er noe». Men...
Kommunikasjon

Ekte eller falske nyheter – slik blir du en mer kritisk nyhetskonsument

Er du kritisk til det du leser om i mediene, eller tar du alt for god fisk? Som leder er d...
Kommunikasjon

Lær deg kunsten å lese kroppsspråk

Enten du vil det eller ei, så blir du hele tiden vurdert som leder, og jo høyere du kommer...
Kommunikasjon

Uenighetstoleranse og taushetens pris

Det heter seg at uenigheter er «alle konflikters mor». Eller mer presist: vår manglende ev...
Kommunikasjon

Syv kommunikasjonsfeil du gjør på jobben

Kommunikasjon krever arbeid, og det kan være utfordrende å forbedre den. Kanskje er du ikk...
Kommunikasjon

Slik lager du en god kultur for tilbakemeldinger på arbeidsplassen

Å bli sett og anerkjent er et grunnleggende behov for oss mennesker. Likevel gir vi ofte b...
Kommunikasjon

Viktigheten av den psykologiske kontrakten

En psykologisk kontrakt er et sett med uskrevne forventninger mellom arbeidstaker og arbei...
Kommunikasjon

Skap en felles forståelse – unngå misforståelser og konflikter

For å få til en velfungerende arbeidsplass uten misforståelser og konflikter, er det avgjø...
Kommunikasjon

Hvordan emosjonell intelligens kan forbedre arbeidslivet ditt

Emosjonell intelligens er en ettertraktet egenskap hos jobbkandidater, spesielt for å lede...
Kommunikasjon

De åtte arketypene for ledelse

  Vellykkede organisasjoner er et produkt av distributivt, kollektivt og komplementært ...
Kommunikasjon

Digitale verktøy er vel og bra, men menneskene er viktigst

Petter Vold og PwC Norge er svært fornøyde med hvordan de har håndtert koronakrisen. Dette...
Kommunikasjon

Følelseskalde ledere og kollegaer

Mange ledere har lest om følelser og deres betydning for å kunne utøve godt lederskap. Pro...
Kommunikasjon

Fem setninger som bør brukes oftere i 2022

Som leder har vokabularet ditt sterk påvirkning på hvordan teamet ditt fungerer, så velg o...
Kommunikasjon

Hvordan kan du som leder jobbe med dine forsvarsmekanismer – og bli en bedre kommunikatør?

Vi mennesker sammenligner oss hele tiden med omgivelsene, og ofte finner vi urettferdighet...
Kommunikasjon

Hvorfor må du bli bedre til å skrive?

Som leder skriver du gjerne mye tekst, både i formelle og uformelle sammenhenger. Hva om d...
Kommunikasjon

Bli bevisst om språkets makt – bli kvitt dine underbevisste holdninger

Menn og kvinner er forskjellige, noe som også betyr at de snakker forskjellig språk. I til...
Kommunikasjon

Digital kommunikasjon ved hjemmekontor

Korona-pandemien har virkelig satt sitt spor og endret både hverdag og rutiner for mange i...
Kommunikasjon

Hvordan kan små tiltak ha store effekter og skape verdi?

Vi i LederNytt har i oppfølgingen av hans foredrag om Sommerfugleffekten, pratet med Morte...
Kommunikasjon

Tre smarte steg for å lykkes med LinkedIn

Ønsker du å lykkes på LinkedIn, men oppnår ikke de resultatene du hadde håpet på? Eller er...
Kommunikasjon

Hvis jeg sier dette – hvilken virkning vil det gi?

Som vi alle har hørt ørten ganger: Du kan ikke ikke kommunisere. Likevel er dette lett å g...
Kommunikasjon

Skap trygghet og tillit i krisetider

God kommunikasjon på en arbeidsplass vil alltid være viktig. Men når krisen rammer, er det...
Kommunikasjon

Både boss og buddy

Skal man lykkes med å være både boss og buddy, så må man kjenne begge rollene godt og vite...
Kommunikasjon

Det farlige førsteinntrykket

Mange tror at de første 5 minuttene en møtes er de viktigste. Jeg tror imidlertid at de er...
Kommunikasjon

Kommuniser deg til et bedre omdømme

Hvorfor er førsteinntrykk så viktig, og hvordan kan du kommunisere deg til et bedre omdømm...
Kommunikasjon

Ditt sosiale nettverk kan være avgjørende for din suksess

Networking er viktig for å skape større nettverk og flere muligheter. Her får du de beste ...
Kommunikasjon

Samlivsbrudd kan være brutalt for arbeidsplassen

I underkant av 10 000 nordmenn skiller seg årlig, og regner vi med samlivsbrudd blant ugif...
Kommunikasjon

Fra omolog til dialog

Mange ønsker at de var modige og tøffe nok til å gå i dialog med andre mennesker og konfro...
Kommunikasjon

Tyr du til e-post når du skal formidle en beskjed til dine medarbeidere?

Da kan du være ganske sikker på at det vil dukke opp en hel del misforståelser fra tid til...
Kommunikasjon

Personeffekten er ett av dine viktigste ledelsesverktøy

Jackie er nødt til å formidle et viktig budskap. Hun er avhengig av å få tilslutning fra g...
Kommunikasjon

Dårlig kommunikasjon er roten til mye vondt - hva skal til for at vi forstår hverandre bedre?

Mange misforståelser kunne vært unngått hvis vi var mer bevisst på hvordan vi kommuniserer...
Kommunikasjon

God tilbakemelding er en toveis dialog

Fokuser på dialog og samarbeid når du gir tilbakemeldinger. Det finnes gode muligheter for...
Kommunikasjon

Ansattes subjektive jobbvirkelighet – ledelsesimplikasjoner

Organisasjonsmedlemmer utvikler opp gjennom livet individuelle virkelighetsforståelser som...
Kommunikasjon

Krevende medarbeidere kan ta mye tid

Mange ledere opplever det som ubehagelig å formidle kritikk eller snakke godt med krevende...
Kommunikasjon

Kunsten å takle vanskelige personer

Når noen leser denne overskriften og vil lese mer er det ofte to årsaker til det. At det f...
Kommunikasjon

Den vanskelige åpenheten

Som du muligens har registrert, så opererer mange bedrifter med såkalte verdier. En av de ...
Kommunikasjon

Konsensuskulturen truer norsk næringsliv

Pandemien, Black Lives Matter-bevegelsen, fall i oljeprisen, det digitale møterommet, hjem...
Kommunikasjon

4 måter å øke engasjementet når dine team ikke møtes ansikt til ansikt

Et av de vanligste spørsmålene og klagene jeg hører fra ledere i den digitale tidsalder er...
Kommunikasjon

La dine medarbeidere få være med – bli mer effektiv

Å være en effektiv leder handler ikke nødvendigvis om å få til ting på raskest mulig måte....
Kommunikasjon

Moderne retorikk – fra talerstolen til din hverdag

Kanskje tenker du Plato og Aristoteles og antikkens Hellas når du hører ordet «retorikk» M...
Kommunikasjon

Vær en synlig og tilgjengelig leder

Mange ledere erfarer at effekten av en omorganisering eller omstillingsprosess ikke blir s...
Kommunikasjon

Destruktiv ledelse – dessverre like aktuelt i koronatider som ellers

Du har sikkert møtt en eller flere selv. Den destruktive lederen. Han eller hun som først ...
Kommunikasjon

Rock frem medarbeiderne med bevisst kommunikasjon

Hvordan kan du som leder løfte frem, eller «rocke» frem, medarbeiderne dine gjennom beviss...
Kommunikasjon

«Ikke kom til meg med problemer»

Foran sjefens store pult hadde jeg akkurat fremlagt en problemstilling og spurt hva vi sku...
Kommunikasjon

Kommunikasjon: Hvordan fremstå som tydelig?

Lagspiller – Ekspert – Talent – Inkluderende – Raus – Fremoverlent – Entusiastisk. Nysgjer...
Kommunikasjon

Makten i de riktige spørsmålene

Enten du skal drive intervjuer, medarbeidersamtaler eller i en annen sammenheng ha behov f...
Kommunikasjon

Ikke be meg om å konkretisere!

Det er altså ikke konkretiseringen i seg selv jeg har noe imot. Tvert imot er konkretiseri...
Kommunikasjon

Selskaper med engasjerte ansatte utkonkurrerer selskaper med misfornøyde ansatte

6 tegn på at en av dine ansatte er misfornøyd. Hold utkikk etter disse vanlige, men ikke a...
Kommunikasjon

Atferdsendring

En leder sa til meg: ”Jeg må begynne å jobbe med å bli en bedre lytter”. Jeg sa til ham ” ...
Kommunikasjon

Oppnå gode resultater med etikk i margen

– Vi må praktisere etikk og ta det opp på ledermøter, selskaper som har etikk i margen har...
Kommunikasjon

Er du en trygg leder?

Hvordan bidrar du til at teamet ditt oppnår slående resultater? Er du så trygg i lederroll...
Kommunikasjon

En sulten og fremoverlent stillasarbeider eller taktekker?

Hva får en bedrift til å søke etter en «fremoverlent» stillasarbeider eller taktekker? I e...
Kommunikasjon

Hva mener jobbsøkerne?

Måten du behandler jobbsøkerne på kan være avgjørende for hvem du får ansatt og hvordan de...
Kommunikasjon

Er arbeidsplassen din kjip eller glad?

Enkelte arbeidsplasser klarer ikke å tiltrekke seg de beste medarbeiderne, og opplever høy...
Kommunikasjon

11 måter vellykkede mennesker håndterer giftige mennesker på

Giftige mennesker har alltid vært et problem, og forskning viser at de faktisk kan skade h...
Kommunikasjon

Kjære ledere – slutt med standardisert MAS!

Prat heller med medarbeiderne dine   Kjært barn har mange navn, og dette gjelder også m...
Kommunikasjon

Walk the talk!

Husker du forrige gang jobben arrangerte motivasjonsdag? Da foredragsholderen fikk gjengen...
Kommunikasjon

Workshopledelse: En liten oppgave med store krav til ledelse

En workshop er en fullskala lederutfordring, og et vellykket resultat avhenger klart av le...
Kommunikasjon

Tre geniale tips for å få slutt på uenighet – både på jobb og privat

Det er ingen hemmelighet at diskusjoner kan bli opphetede – både på arbeidsplassen, med ve...
Kommunikasjon

Det tar kun 7 minutter å forsterke tilhørighet

Vi skulle gjennomføre en oppgave, på ledersamling, for noen måneder tilbake. To ledere, ti...
Kommunikasjon

Bli mindre ydmyk

Mange mennesker ønsker at de fleste andre rundt dem burde bli mer ydmyke. Jeg er fullstend...
Kommunikasjon

Presentasjonsteknikk: fire faktorer for god forberedelse

Noen mennesker er svært dyktige på det de driver med. «Hun er som født til det», er en fra...
Kommunikasjon

4 tips til å trene opp empati og emosjonell intelligens

Det er mye fokus på mellommenneskelige relasjoner, empati og emosjonell intelligens som nø...
Kommunikasjon

Kunsten å håndtere kritikk

Et stadig tilbakevendende tema i ulike oppslag er at vi er for dårlige til å gi hverandre ...
Kommunikasjon

Googlestudie: 10 ting alle gode ledere gjør

I ti år har Google forsket fram hvilke egenskaper som er mest framgangsrike hos en leder. ...
Kommunikasjon

Forskning: Kjøp boller til møtet – få dobbelt så mange ideer

Kan du forbedre kvaliteten på møtene dine? Få dem til å bli mer effektive? Melke ut flere ...
Kommunikasjon

God kommunikasjon gjør endringene lettere

God og tydelig kommunikasjon er det viktigste når man skal lede bedriften gjennom store en...
Kommunikasjon

Hvorfor det å lese bøker burde være din prioritet, ifølge vitenskapen

26 prosent av amerikanske voksne har ikke lest en eneste bok i løpet av det siste året. De...
Kommunikasjon

Fem personlighetstyper du bør unngå å bruke tid med

Det heter seg at vi blir et gjennomsnitt av de fem personene vi bruker mest tid med. Da bø...
Kommunikasjon

Slik lykkes du med small talk

Har du opplevd at samtalen på kick-off går trådt, at det blir pauser i samtalen og at det ...
Kommunikasjon

Samfunnsansvar lønnsomt hvis det blir gjort riktig

CSR

Ved å vise samfunnsansvar kan bedrifter både oppnå bedre omdømme og økt fortjeneste. Av og...
Kommunikasjon

Presentasjonsteknikk: Når ordene får flyte fritt

«Jeg er redd for å glemme hva jeg skal si», sa hun. « – en dyktig og godt voksen leder. «J...
Kommunikasjon

Trygghet i rollen som leder

Med KISS lederroller som hjelper!
Kommunikasjon

It’s all about the people

 Om kulturbygging og verktøyvalg.
Kommunikasjon

6 måter for å motivere

Hvordan motiverer du dine team-medlemmer til å ta initiativ og til å bli mer ansvarlige fo...
Kommunikasjon

Bedre kontroll med tillitsbasert ledelse

Detaljert mål og resultatstyring kan erstattes med tillitsbasert ledelse uten at man miste...
Kommunikasjon

Hvordan bruke kritikk til din fordel

Angrip aldri personen. Kritiser handlingen.
Kommunikasjon

Hvorfor klager vi egentlig?

Er du lei av klagingen fra de ansatte, og vet ikke helt hva du skal gjøre for å endre det?...
Kommunikasjon

Hvordan få det beste ut av alle

Effektiv ledelse handler om å få det beste ut av alle, på tvers av prestasjoner og potensi...
Kommunikasjon

5 hemmeligheter for bedre ledelse av Generasjon Y

hvordan skal man som sjef og leder opptre for at utfallet skal bli best mulig for begge pa...
Kommunikasjon

Hvordan kan du vite at du jobber for en dårlig leder?

De gjør alle disse seks tingene daglig. Her er de fire verste og mest vanlige ledelsesprob...
Kommunikasjon

Hvordan skape et vellykket og innovativt team?

Dette er et fundamentalt spørsmål som innovasjonsekspertene har prøvd å besvare i mange år...
Kommunikasjon

Slik beholder du dine beste medarbeidere

For å beholde de beste, bør du stille dem 5 enkle spørsmål.
Kommunikasjon

Førsteinntrykket ditt - innertier eller magaplask?

Du har sikkert hørt ordtaket om at du bare har én sjanse til å gjøre et godt førsteinntryk...
Kommunikasjon

Hvordan skal du lede ulike personligheter?

Det er sjeldent at du som leder kan håndplukke alle dine medarbeidere. Og noen ganger vil ...
Kommunikasjon

6 kommunikasjonsevner som gjør deg til en bedre leder

Å ta aktivt lederansvar handler om å forplikte seg til å praktisere best mulig kommunikasj...
Kommunikasjon

Sjef eller leder?

Det er mange forskjeller mellom en sjef og en leder.
Kommunikasjon

Arbeidsetikk: 7 viktige egenskaper

En sterk etikk på arbeidsplassen er viktig.
Kommunikasjon

Emosjonsfokusert ledelse

Den menneskelige evnen til å forstå, lese og påvirke andre mennesker er vårt konkurransefo...
Kommunikasjon

Slik takler du ufine kommentarer på arbeidsplassen

Det mange som opplever å få ubehagelige kommentarer på jobb, og tar du ikke tak i probleme...
Kommunikasjon

En av tre føler seg sliten når arbeidsdagen er over

Det er ingen tvil om at stress er et voksende arbeidsmiljøproblem.
Kommunikasjon

Derfor oppnår fornøyde ansatte de beste resultatene

Kommunikasjon er tosidig, og viser du de ansatte at du verdsetter jobben de gjør - ja, så ...
Kommunikasjon

Krisekommunikasjon og toppledere

Arbeid med kriser har pågått i århundrer. Det nye er den virtuelle verden med sosiale medi...
Kommunikasjon

Slik fremstår du med autoritet

Ønsker du å fremstå med autoritet, er det nødvendig å vurdere både kroppsspråk og toneleie...
Kommunikasjon

En leders 10 bud for konflikthåndtering

Konflikter på jobben

Alle arbeidsplasser opplever ulike grader av konflikter og uenigheter. Dette er ikke nødve...
Kommunikasjon

Feiger du ut når konflikten er et faktum?

Konflikt på jobben

En undersøkelse gjort blant norske ledere for å kartlegge konflikter på arbeidsplassen, vi...
Kommunikasjon

Intervjuteknikker - et nyttig verktøy for ledere

Journalistene har i lang tid aktivt benyttet intervjuteknikk til å få de riktige svarene u...
Kommunikasjon

Slik blir du en mestringsleder

Mestringsledelse kan læres ved refleksjon, praksis og noen enkle hverdagsøvelser. 
Kommunikasjon

Slik gir du det perfekte førsteinntrykk

Har du tenkt over hvilket førsteinntrykk du gir til dem du møter? Hvilket inntrykk andre m...
Kommunikasjon

Tilbakemeldingene som får ansatte til å jobbe bedre

Flere selskaper som  har varslet at de har fjernet sine årlige eller halvårlige prestasjon...
Kommunikasjon

Henger toppledelse med?

En av årsakene til at en del bedrifter henger etter mens markedet endrer seg i rekordfart,...
Kommunikasjon

Vi trenger alle typer mennesker på en arbeidsplass; også bedreviteren, tidstyven og primadonnaen

Per Henrik Stenstrøm har tretti års erfaring fra TV, radio og print. Han har arbeidet som ...
Kommunikasjon

Lær hvordan kroppsspråket ditt kan avsløre deg!

Hvordan observasjon kan gi deg nyttig informasjon og hvordan intuisjon kan gi deg kjappe o...
Kommunikasjon

Sikt etter motivasjon

Bli en bedre leder med bevisst kommunikasjon
Kommunikasjon

Ledelse og emosjonell intelligens

Har vi en egen emosjonell intelligens? 
Kommunikasjon

Tips for effektiv kommunikasjon

Kommunikasjon på jobben

Slik gir du deg selv bedre til å snakke med dine ansatte, kunder og kolleger. 
Kommunikasjon

Hvordan kommunisere mer presist?

kommunikasjon

Å kommunisere godt er et viktig krav til ledere. De fleste ledere vil, men mange får det i...
Kommunikasjon

Suksess med vanskelige samtaler

Når du stiller i et møte med de beste intensjoner, er ekte og til stede, føler andre helt ...
Kommunikasjon

Slik lykkes du med samtalene

Medarbeidersamtale, Jobbintervju, jobbsamtalen

En medarbeidersamtale, et jobbintervju eller en annen jobbrelatert samtale er som en hindr...
Kommunikasjon

Fire kommunikasjonsstiler for bedre lederskap

Kommunikasjon

Ledelse handler blant annet om å påvirke andre. Påvirkningen kan skje ved bruk av lederens...
Kommunikasjon

Slik påvirker du og skaper innflytelse

For en leder er det viktig å kunne styre organisasjonen eller bedriften så effektivt og ra...
Kommunikasjon

Hvordan gi tilbakemeldinger?

Konstruktive tilbakemeldinger

Det er ikke nok å gi konstruktive tilbakemeldinger. Skal de ha effekt, må timingen oppleve...
Kommunikasjon

Hvordan holde en inspirerende presentasjon?

Slik holder du en presentasjon

«Jeg trenger hjelp til å holde en inspirerende presentasjon for alle ansatte. Faktisk tren...
Kommunikasjon

Slik takler du vanskelige personer

Vi har alle møtt på dem en gang. Han som tar møterommet med storm, men som ikke ser sine e...
Kommunikasjon

Få de ansatte til å lytte

Hvordan bruke kroppsspråket

Vet du hvordan du virker på andre som leder? Hva du utstråler eller kommuniserer uten ord?...
Kommunikasjon

7 tips for vanskelig til god samtale

Sykeoppfølgningssamtalen

De fleste ledere med personalansvar kjenner til at bedriften har hovedansvaret for å tilre...
Kommunikasjon

Tydelig kommunikasjon - en forutsetning for god ledelse!

kommunikasjon

 Gjennom å være tydelig og tilstede oppnår du bedre tillit, troverdighet og autoritet. Og ...
Kommunikasjon

Still åpne spørsmål og oppnå god dialog!

Som ledere er vi avhengig av å ha god dialog med medarbeidere og andre for å kunne skape g...
Kommunikasjon

Kunsten å lede primadonnaer

Primadonnaledelse handler om å anerkjenne og respektere sterke fagpersoner samtidig som du...
Kommunikasjon

Å tale i festlig lag

tale og presentasjon

Har du ønsket å takke for maten i et større selskap, men lot det være fordi du ikke visste...
Kommunikasjon

Den gode samtalen

Den gode samtalen er en unik kommunikasjonsform som ikke kan oppveies av ren informasjonsu...
Kommunikasjon

Presentasjonsteknikk og spenningsregulering

presentasjon

Hva tror du topper listen over hva vi nordmenn frykter mest? Nei, det er faktisk ikke sykd...
Kommunikasjon

Medarbeidersamtaler som er effektive

Medarbeidersamtaler - hvordan gjennomføre

Det er et enormt potensial for å gjøre medarbeidersamtalene til de nyttige styringsverktøy...
Kommunikasjon

Kraften i god kommunikasjon

Coaching

På samme måte som å skape gode mål og aktive visjoner for å få kraft, glede og fokus, er k...

LEDERNYTT - LOGG INN

Pluss+ artikler
Digitale magasiner
Bli abonnent

Hold deg faglig oppdatert med vårt nyhetsbrev

Vi sender ikke spam, og vi deler ikke e-postadressen din med andre.